BMW iX1 eDrive20

Nové elektrické BMW iX1 eDrive20 startuje na 875 620 Kč bez DPH

BMW nabízí unikátní možnost vstoupit do prémiového segmentu elektrické mobility. BMW iX1 eDrive20 s kombinovanou spotřebou elektřiny 17,2–15,4 kWh/100 km podle WLTP a dojezdem 430 až 475 kilometrů představuje atraktivní a ekonomickou možnost proniknout do lokálně bezemisní sféry a zároveň si užívat typickou radost z jízdy. Výkon elektromotoru nejdostupnější varianty modelové řady BMW X1 činí 150 kW/204 k.

Samotné uvedení BMW iX1 eDrive20 na trh je dalším milníkem pro rozvoj elektromobility, jelikož díky atraktivní cenovce, která činí 875 620 Kč bez DPH (1 059 500 Kč s DPH), umožňuje široké cílové skupině vstoupit do segmentu prémiových kompaktních vozů. Nové BMW iX1 eDrive20 se začne vyrábět v listopadu 2023. Stejně jako BMW iX1 xDrive30 bude i tento nový model sjíždět z výrobní linky továrny BMW Group v Regensburgu.

Přečtěte si také:  Elektromobilita v Česku 2023: 22 500 elektromobilů a přes 4 600 dobíjecích bodů, většina z nich nabíjí zelenou elektřinou

Nízká spotřeba, účinné nabíjení, vynikající dojezd

Vysokonapěťová baterie, která je z prostorových důvodů umístěna v podlaze vozu, má využitelný obsah energie 64,7 kWh. Její vysoká energetická hustota společně s účinným elektromotorem přispívají k mimořádně nízkým hodnotám spotřeby elektřiny a ve srovnání s konkurencí také k excelentnímu dojezdu. I

ntegrovaná kombinovaná nabíjecí jednotka nového BMW iX1 eDrive20 umožňuje ve standardním provedení nabíjení střídavým proudem o výkonu 11 kW. Tím lze vysokonapěťovou baterii nabít z 0 na 100 % kapacity během 6,5 hodiny. Třífázové nabíjení střídavým proudem s maximálním výkonem až 22 kW je k dispozici na přání; v tomto případě dojde ke zkrácení doby nabíjení na 3:45 hod. Baterii lze nabíjet také stejnosměrným proudem, a to o výkonu až 130 kW. Tímto způsobem se z 10 na 80 % kapacity nabije po připojení na rychlonabíjecí stanici během pouhých 29 minut.